דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע על לימודי תואר ראשון במשפטים 

מאת    [ 27/12/2010 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 1934 פעמים ]

מדברים הרבה על לימודי תואר ראשון במשפטים ובכל פעם מזכירים אותו עם נימה קצת שונה. לעיתים אומרים כי ישנה הצפה בלימודי משפטים ובכמויות עורכי הדין בישראל ורגע אחר כך מהללים את הלימודים ומדברים עליהם כקרש קפיצה לעולם העסקים והיי-טק. אם כן, האם שווה ללמוד תואר ראשון במשפטים?

תואר ראשון במשפטים הוא אחד מהתארים המובילים והיוקרתיים ביותר שמציעות אוניברסיטאות ומכללות. תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון במשפטים לא פעם גבוהים מהממוצע ומשקפים הן את איכות ורמת הלימודים והן את רמת הביקוש ללימודי תואר ראשון במשפטים. הביקוש הגבוה נובע ממספר סיבות. האחת, העובדה כי לימודי תואר ראשון במשפטים יכולים להוות קרש קפיצה הן לעולם העסקים וההייטק והן לעולם המשפטים כעורכי דין או משפטנים. הסיבה השנייה היא היוקרה של הלימודים והגאווה שהם גורמים הן לסטודנט והן למשפחתו (הפולנייה), והשלישית, המשכורות הגבוהות אשר מרוויחים עורכי דין בכירים, אשר קורצות לחלק נכבד מהאוכלוסייה.

התואר הראשון מתאים לאנשים אשר בטוחים בעצמם, בעלי יכולת עמידה מול קהל, יכולת ניסוח בעל פה ובכתב ויכולת לדחוף את עצמם קדימה במקצוע תחרותי זה. כמו כן התואר מתאים לאנשים המעוניינים להרחיב את הדעת ולהשתמש בידע שצברו בעת קבלה למקצועות אחרים וכניסה לעולם העסקים, ההשקעות, ההנדסה, היי-טק, ולתפקידים ציבוריים שונים.

לימודי תואר ראשון במשפטים אורכים כשלוש וחצי שנים בממוצע וכוללים שנת התמחות במשרד עורכי דין. במסגרת שנות הלימוד רוכשים הסטודנטים ידע רב במגוון תחומים שונים בהם דיני משפחה, חוקתי, פלילי, דיני נזיקין, חוזים, דיני עבודה, מקרקעין ועוד. בנוסף, כל סטודנט בוחר קורסים המתאימים לתחום התעניינותו בו הוא מתעתד להתמחות.

נציין כי בחלק מהאוניברסיטות והמכללות ניתן לשלב תואר ראשון במשפטים עם מקצועות נוספים דוגמת ממשל או מנהל עסקים. מגמה זו עשויה להתאים לסטודנטים שאינם מעוניינים להפוך לעורכי דין ולגשת למבחני הלשכה, ולומדים את התואר כפלטפורמה להתקדמות אישית.

לגבי מציאת עבודה בסיום התואר - נכון, יש מספר עורכי דין רב בארץ, אבל, סטודנטים אשר מרגישים כי זה הייעוד שלהם יצליחו למצוא את עצמם הן בהתמחויות והן בעבודה שלאחר התואר. בנוסף, כבר נאמר שלא כל הסטודנטים מעוניינים להפוך לעורכי דין ובמקרה זה מספר מקומות העבודה אשר יעסיקו בוגרי תואר ראשון במשפטים גדול ביותר.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב